Jeugd onder 10

THE NEW WAVE

Dit is een goed stel hoor. De legendarische woorden van Theo Reitsma. 31 Jaar geleden alweer. Het Nederlands Elftal wordt Europees kampioen. Ik kan het mij niet meer herinneren. Mijn “helden” bestaan uit Bergkamp, De Boer, Cocu, Van Nistelrooy en later Sneijder, Robben en Van Persie. Wat waren we er ook met die spelers vaak dicht bij. Mooie tijden. Maar het leek voorbij. Het voetbal was naar een bedenkelijk niveau gezakt. We konden het niet meer. De tv ging tijdens een oefenpotje op heel Holland bakt. Kinderen lopen alleen nog in shirts van Messi en Ronaldo. De kampioen van Nederland was kanonnenvoer in Europa.

Maar we zijn erdoor zo lijkt het. De beste voetballer van de wereld komt weer uit Nederland. Het grootste talent ook. In mijn ogen de beste bondscoach ook. En we doen weer mee in de Champions League. En dit weekend kwam alles samen. We hebben die Duitsers afgedroogd, opgevreten, gek gespeeld, voetballes gegeven. De KNVB heeft zelfs een filmpje gelanceerd. THE NEW WAVE. https://www.youtube.com/watch?v=hoIqp3rUx5Q

Verschillende dromen, hetzelfde doel. In het klein is het vaak hetzelfde. De oude garde staat bij het eerste een beetje aan de kant te mopperen. “Vrogger” Toen de mannen nog van staal waren en de schepen van hout. Waarschijnlijk zou het eerste van nu de oude garde de benen in de knoop spelen, maar het selectieve geheugen is onvermurwbaar. En dat zal waarschijnlijk ook zo blijven. Op zaterdagochtend loopt THE NEW WAVE weer de sterren van de hemel te voetballen. Zonen van vaders met nog meer talent. Neven van ooms maar net iets slimmer. En over 10 jaar is het toch niet geworden wat we er zo van gehoopt hadden. Ik denk niet dat dit te voorkomen is. Al wordt de nieuwe Cruijff bij ons opgeleid. Dan nog zullen sommige mensen beweren dat z’n vader beter was.

Maar genieten is het wel. Dat jonge grut op ons nieuwe veld. Een bakkie van Gerrie aan de kant. En ze lopen er weer hoor. Een nieuwe golf van talenten. Ieder goed in z’n eigen ding. Ieder z’n eigen droom. Ook dit jaar hoor je weer langs de lijn. Dit is een goed stel hoor…….

Zoeken

Hoofdsponsor

Kok verhuur

Wedstrijdsponsor

Vloerenmarkt Genemuiden
Schering 17b
8281 JW Genemuiden
vloerenmarkt
h_uitgekookt.pnghofstede_rijopleiding.pngbastiaan.pngbergmakelaardij.pngblom_auto.pngubink_meuleman_bouw.pngbernardkeppel.pngsmaakfactor.pngsebo.pngoostindie.pngprofnorm.pngboerverzekeringen.pngid-agro.pngweeghel_gewasbescherming.pnghetparochiehuis.pngsheerenhoeve.pngschutte.pnghdeleeuw.png123verhuur.pnghairqueen.pnghoutburcht.pngvan_guilik.pngbrugmedia.pnganytime.pngcafeeigenwijs.pngphverhuur.pngautotaalglas.pngvdberg.pngb0_mulder_tweewielers.pngbbm-advocaten.pngmail_service_zwolle.pngbastiaan_installatietechniek.pngh_uitgekookt.pnghofstede_rijopleiding.pngbastiaan.pngbergmakelaardij.pngblom_auto.pngubink_meuleman_bouw.pngbernardkeppel.pngsmaakfactor.pngsebo.pngoostindie.pngprofnorm.pngboerverzekeringen.pngid-agro.pngweeghel_gewasbescherming.pnghetparochiehuis.pngsheerenhoeve.pngschutte.pnghdeleeuw.png123verhuur.pnghairqueen.pnghoutburcht.pngvan_guilik.pngbrugmedia.pnganytime.pngcafeeigenwijs.pngphverhuur.pngautotaalglas.pngvdberg.pngb0_mulder_tweewielers.pngbbm-advocaten.pngmail_service_zwolle.pngbastiaan_installatietechniek.png